Dag 4 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

19 Oktober 2023 | Spanje, Barcelona

Zondagochtend, 8 oktober wederom een zonnige dag

Gisteren besloten om naar park Güell te gaan, in al die jaren is er veel veranderd, ook hier tijdsloten en kaarten bestellen.

Ondertussen een 48 uurs metrokaart gekocht, kunnen we ook mee naar het vliegveld, so easy en eerst maar weer een ontbijtje scoren.

Terecht gekomen bij Panadera 365, aan de Plaça Sagrada Familia, iedereen om de beurt naar binnen voor de keuze is reuze hier.

Na deze stop opnieuw langs de Sagrada gelopen, en binnen geweest bij de FCBarcelona shop, hier vriendin S en vriendin G samen op de foto met Johan Cruijff, door de shop naar buiten, maar niks gekocht, zo ik wel een gave zonnebril in een winkeltje een paar straatjes verder en nee geen Serengeti bril, ooit mssn, deze is van kaliber leuk om er bij te hebben.

Verder met de metro waar we verzeild raakten in de uiteinden van een soort van demonstratie, voor mij niet helemaal duidelijk waar het precies over ging, maar er liepen nog genoeg mensen mee. Interessant even om te volgen.

Mensen kijken altijd leuk dus neergestreken bij een Oassis bar, hier een verrukkelijke homemade lemonade op van vlierbloesem in combi met rosewater, zooooo lekker,

De bediening ging niet even goed, 1 drankje ging compleet over tafel met wat natte voeten tot gevolg . Jammer van het drankje, gelukkig niemand zijn kleding overgoten

Langs Casa Milo en Casa Battlo (wat ziet het er toch prachtig uit) aan de Pg. de Gracia, een dure winkelstraat maar helaas voor ons op zondag alle winkels gesloten. [e-1f602], sommige maandsalaris kledingstukken echt niet aan ons besteed,

De weg vervolgd om op het einde van de straat de metro de L3 te nemen naar metrostation Lesseps om vandaar met buslijn 116 de hoogte van de ingang van het park te zoeken.

Je komt hier aan de achterkant van het park binnen, dat wist ik nog van de vorige keer, een flinke klim was het zeer zeker voor mij, ook dat wist ik nog, straks, na de zkh opname loop ik weer als een kievit, is de bedoeling, maar nu toch wel moeite mee. Zoals al eerder in Vermont gedaan, achteruit lopen, is voor mij de beste manier om boven te geraken.

Vandaaruit loop je dan terug naar de ingang van het park die een stuk lager ligt en wat uiteindelijk de uitgang is.

Hele tijd hier rond gelopen, even gezeten, gekletst, ook hier is in het winkeltje een souvenir gekocht en toen de zon onderging en we genoeg hadden van het prachtige uitzicht zijn we ook verder naar de bushalte afgezakt.

Bij Plaça de Lesseps / Caffé Milano heb ik een heerlijke pizza diablo op, met sangria, (overigens iedereen aan de sangria/laatste avond) wat ik al zei, er zitten hier echt heel veel Italianen/Italiaanse restaurantjes in de stad. Mooie afsluiter van een wederom geslaagde dag.

Buikspieren opnieuw getraind, goed bezig meiden