Happy Birthday - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Happy Birthday - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Happy Birthday

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Augustus 2018 | Verenigde Staten, New York

Hoe leuk is dat: JARIG zijn in NYC en compleet verrast worden deze ochtend met een champagne-ontbijtje hier in het park net om de hoek, van alle acties die hier o.a. de vorige dag voor nodig waren helemaal niets meegekregen, hoe onnozel kan je zijn, ik had nl zelf voorgesteld om naar “good enouh to eat” te gaan, een erg goed ontbijtrestaurant op 520 Columbus Ave. Maar in de ochtend bij de lift opgewacht door de vriendinnen en meegetroond naar ons Sara D Roosevelt parkje, van ver al te zien dat er slingers hingen en een gezellig picknickkleed met kaarsjes, lekkere broodjes, champagne en koffie van onze Chinese bakker.
Zeker verrast ook met een cadeau van de collega-vriendinnen uit Holland, een emotionele verrassingsactie die super leuk en meer dan gewaardeerd is.

De plannen voor vandaag: Brooklyn en Coney Island een bezoek brengen, het is hier HOT, wij pakken net de 3 heetste dagen van het jaar mee lijkt het wel, vorige weken nog volop regen en nu tot aan 98 gr F, bijna 37 omgerekend in Celsius, maar hier voelt het soms als 44. Echt… niet normaal meer, dus Coney Island aan het strand, the place to be, vanuit het hotel met de benenwagen de Manhattan bridge overgestoken en prachtige foto’s kunnen maken van de skyline richting Manhattan.

Verder vanaf York str met de oranje subway naar Coney Island, door de local train nog best wel een ritje, maar werd beloond met een hotdog bij Nathan’s een begrip in NYC en waarschijnlijk ook ver erbuiten, aangevuld met een liter cola want dat hoort er natuurlijk bij. De boulevard opgewandeld maar voor Hanneke bleek dit al snel veel te slecht/heet/benauwd te zijn en het wandelen bleek al een aardige tol te eisen (hebben ge-eist) plannen aangepast en zij en Ad zijn richting hotel gegaan om er iig vanavond bij onze laatste avond in de Rooftop bar wel bij te kunnen zijn.
Met ons drietjes de weg hervat en met een flinke omweg richting the Unisphere in Queens, idd een niet al te logische keuze, maar echt, in de Subway is het zo veel lekkerder dan de temperaturen buiten, ik hou echt van de zon en ben blij dat het niet regent maar heb hier liters sweat achter gelaten, druppels hangen gewoon aan mijn neus, dus een beetje te veel van het goede, maar geen klagen, 3x per dag een douche helpt best.
Voor de tennisliefhebbers: de US open is gisteren gestart en daar zit je dan vlakbij, Flushing Meadows /Corona Park althans je doorkruist het terrein om binnen te komen, dus een drukte van belang, leuk om van zo dichtbij mee te maken, volgens ons hebben we Serena Williams zelfs horen spelen (hihi).

The Unisphere, een 12 verdiepingen hoge voorstelling van de aarde, gemaakt van roestvrij staal ter gelegenheid van de wereldtentoonstelling in 1964. Het thema erachter was “vrede door begrip” en stond voor de globale afhankelijkheid. Het werd opgedragen aan de presentatie van de mensheid op een krimpende globe in een uitzettend universum. Werkelijk prachtig om te zien, bijkomend voordeel heerlijk verfrissend door alle fonteinen die er onder staan die zorgden voor een broes van waterdruppels.
Opnieuw de nodige mijlen achter de rug en gezien de tijd richting hotel om op te frissen (hoe heerlijk) en te gaan eten bij Outback. Voor mij een heerlijk steak restaurant/keten wat gelukkig ook erg goed in de smaak viel bij de rest en afsluitend in de 230th Rooftopbar on 5th Ave.
Op de 20e verdieping met een spectaculair uitzicht op Manhattan en voornamelijk de ESB (Empire State Building) binnen overigens beter te zien dan op het terras buiten wat jammer was.
Daar dan weer wel een heerlijke raspberry Mojito op en thuis gaf de wekker 1.45 uur aan, hoog tijd voor mijn bed.
Morgenvroeg moeten we de koffer inpakken, het zit er bijna op. Op een aantal uren na een hele week in New York maar nu nog tot 6 uur vanavond dan hoeven we pas op het vliegveld te zijn, JFK voor de verandering, om terug te vliegen, vanuit ons hotel makkelijk te doen met de subway en de airtrain, so let’s give it a try.

Koffer is ondertussen gepakt, gedoucht en wachtend om zo meteen toch nog af te zakken naar mijn ontbijt restaurantje, wat de rest van de plannen wordt? Nog geen idee, met deze temperaturen is een dagje onderdegrond bijna hemels, (hihi) so tell you later what we did on this day.

• 29 Augustus 2018 - 14:27

Anja:

Wat leuk dat jou speciale verjaardag ook een leuke dag was.verdiend.en een special memory om te koesteren toch . Nou nog ff genieten en alvast een goede terugreis .

• 29 Augustus 2018 - 14:50

Wendy:

Weer heerlijk meegenoten!
    Jammer dat je al naar huis komt hihi.
    Nog ff de laatste uurtjes meepikken....

• 29 Augustus 2018 - 15:21

Albery:

Mooie reis gehad en wederom veel gezien. Goeie terugreis en hoop je zaterdag weer te zien.
    Grt, Albert en Tineke.

• 29 Augustus 2018 - 16:05

Tamara :

Van harte gefeliciteerd!! Geniet nog even, en alvast een goede reis!

• 29 Augustus 2018 - 17:28

Jac & Jeanne:

Allereerst van harte gefeliciteerd. Zoals te lezen hebben jullie een prachtige maar warme en vermoeiende reis gehad. Ervaringen om nooit te vergeten. Goede terugreis!

• 29 Augustus 2018 - 17:45

Elly:

Ik heb weer genoten van je verhalen enjij van NYC. Goede reis en wel thuis!

• 29 Augustus 2018 - 18:51

Marjolein:

Wat geweldig om zo in NY jou 60e verjaardag te kunnen vieren ,geniet er nog even van en goede reis terug ,met een koffer gevuld met herinneringen .

• 29 Augustus 2018 - 23:20

Maria:

Goede reis terug ! Je hebt een leuke verjaardag gehad als ik dat zo lees

• 29 Augustus 2018 - 23:47

Maria:

En ook de andere dagen, heb ik net gelezen

• 30 Augustus 2018 - 10:41

Helen:

Allereerst van hartjes met je Bday girl! Hugs&kisses en als je dit leest ben je denk ik alweer thuis
    Toch weer heel andere week da de vorige keren zo te leze en wat dinge gedaa die ook bij mij nog op de to-dokist staan. Nu lekker bijkomen en nagenieten weer én hoewel het wel surprises opgebraxht heeft, blijft de M/sub daar toch niet mijn favoriet.......
    Gr