Down Town - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Down Town - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Down Town

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 Augustus 2018 | Verenigde Staten, New York

New York Down town

As usual: awake at 4 a.m. Weird as you know y-day was such a long day of travelling and impressions. Anyway: the sun already showed her fully bright face, its’going to a be a warm and sunny day. Love it.
Om 9 uur hadden we afgesproken in de lobby van het hotel. Dus nog alle tijd om in een uppie al een beetje de omgeving te verkennen.
Sara D Rooseveltpark ligt precies aan de overkant van het hotel en daar was het om ongeveer kwart voor 7 al een drukte van belang. Veel Aziatische mensen (hoe kan het anders om de hoek van China Town) die aan het sporten waren, vnl. wel de oudere mens, maar goed bezig iedereen. Morgen mijn oefeningen niet vergeten ofschoon we vandaag echt de nodige km’s of miles wel gaan maken.
Een supermarkt was nog niet zo snel gevonden, kan ook helemaal geen Chinees lezen maar door een aanwijzing van een local bij een Deli terecht gekomen, kleintje weliswaar maar het water waar ik voor ging hadden ze iig.

Ook een best aardig tentje gevonden voor een simpel ontbijtje, maar dan kunnen we zonder al te veel moeite en met goede ondergrond de dag starten. Het 4-tal vond het ook een prima keuze en we hebben er echt lekkere dingen gezien en geproefd, morgen ws weer.
Verheug me nu al op een soort fluffy cocosbroodje , jamjam.
Besloten om route 1 uit het Time to Momo boekje te halen en halverwege gestart. Zouden we in de middag bij de ferry van Staten Island uitkomen en konden we op het heetst van de dag even de oversteek maken om Lady Liberty van dichterbij te bekijken. Onderweg een Buddistische tempel van binnen bekeken en een indruk gekregen van een stuk downtown, het verschil met Chinatown en zakelijk NY is huge en dat maakt het zo leuk, nog door Orchardstreet gelopen en met zijn 5-en tot de conclusie gekomen dat we een goede keuze hebben gemaakt mbt ons hotel.

Onderweg de nodige sanitaire stops en een verfrissing zo langzaam afgezakt naar het puntje van Manhattan, met de metro weliswaar, we lopen hier al genoeg, super de Ferry naar SI, kost niks en je hebt een prachtig uitzicht op de Lady en de skyline, al met al een uurtje hiermee zoet geweest en via Batterypark richting Wall street gelopen, ondertussen al 4 pm en daarom beslist om daarna terug te keren naar het hotel. Voor het 9/11 memorial , de reflecting pools en de Freedomtower moeten we meer tijd reserveren en eerlijk, we waren na de plm. 22.000 steps lang genoeg op pad.
De metro vanaf Fulton street was nog een dingetje maar uiteindelijk ergens in Canalstreet uitgestapt, nog ver weg van het hotel en al wandelend er achter gekomen dat er meerdere stops zijn in Canalstreet?! Nog eens uitzoeken hoe dat zit !?

Ff time-out op de kamers en dan proberen in de omgeving een restaurant te vinden, ongemerkt eigenlijk Little Italy binnen gelopen en jawel, alles Italiaans, overal wordt je binnen geroepen, best aardig/lekker gegeten ofschoon de uiteindelijke rekening ons daar gemengde gevoelens over gaf, maar ja, wat willen we, we zitten in NYC!!
X

• 25 Augustus 2018 - 13:45

Wendy :

Ja die prijzen van de restaurants in NY zijn echt huge! Wij hadden op een gegeven een goede Denny's gevonden waar we verschillende keren gegeten hebben!

• 26 Augustus 2018 - 07:14

Peet:

Die rekening mag de pret niet drukken...Hihi
    Wel een aardig druk programma hoor met ontiegelijk veel stappen. Veel plezier nog

• 26 Augustus 2018 - 10:14

Elly:

Al veel gezien en gelopen zo te horen. Met jou als reisgids komt dat wel goed.
    Veel plezier samen!

• 26 Augustus 2018 - 18:05

Marjolein:

Alleen maar genieten volgens mij voor jullie

• 26 Augustus 2018 - 20:54

Helen:

Hoi hoi,
    Klinkt allemaal weer goed Ingrid! Keep writing lease so I am there a bit....x

• 28 Augustus 2018 - 06:20

Thea:

Hey Ingrid, Gefeliciteerd met je verjaardag! En dat in die mooie stad New York! En dan is het dus Happy birthday .... Maak er een mooie feestelijke dag van daar!