Leaving the USA and going home - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Leaving the USA and going home - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Leaving the USA and going home

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 Juni 2017 | Verenigde Staten, Houston

De laatste ochtend in San Antonio nog even genoten van het zwembad bij het hotel na check –out, die laatste zonnestraaltjes hè! En rond de klok van 2 naar Driftwood gereden, met een stop langs de Alamo, daar zaten we wel erg dichtbij.
In Driftwood vlakbij Austin: t beste BBQ restaurant van the USA. Gek genoeg of goed gek voor een omweg hierlangs? We zullen het proeven, wel een mooie route gereden en niet alleen de I-10. Martijn heeft natuurlijk voor de brisket gekozen en die was volgens zijn zeggen verrukkelijk. Leuk om er een keer te zijn geweest, maar zeker geen wachtrijen van 3 uur waard zoals de foto’s soms doen geloven.

And then it is Thursday the 22th, yesterday we had checked in at the Crowne Plaza River Oaks hotel in Houston, about 35 min from the airport IAH (International Airport Houston of wel George Busch).
Aan de bar onze laatste avond afgesloten met een biertje en een wijntje en dan zit het er echt op, morgen terug naar Nederland.
Gezien de weersomstandigheden en dankzij een helder idee van Thoom om 5 uur uit de veren om zo vroeg mogelijk de auto in te leveren en dat was geen overbodige luxe. At 6 a.m. al megadruk op de wegen in de stad. Beter te vroeg op het vliegveld dan…. We vermaken ons daar wel, overal internet dus iedereen kan wat lezen op het net, ontbijtje maar taxfree shopping niet interessant want wordt gezien als een domestic flight en heeft geen zin. Mannen gaan natuurlijk voor de sloffen.

Auto @ Alamo ook geen gekke dingen alleen kreeg ik een negatief bedrag op mijn balance/account, zoals zij/balie employee het vertelde een voordeeltje van een paar dagen, na inleveren/switchen op NOLA, ?? begrijp het nog niet helemaal, thuis maar eens goed mijn cc bekijken.

Houston --> Atlanta nu dus op Hartsfield Jackson, boarding etc. on time maar toch een uur later @ arrivals in Atlanta, problemen met het aanhangen van de slurf/loopbrug, "sorry for the convenience" en na een 3 kwartier wachten het toestel in zijn achteruit om aan te sluiten bij een andere gate, al met al een klein uurtje vertraging maar god zij dank genoeg overstaptijd deze keer for connecting flights en dus nu even tijd voor een update.
Laatste burgertje en dan zo meteen boarden: naar Düsseldorf, aankomst 8.40 morgenvroeg.

Het zit er nu echt op, we hebben genoten, lol gehad, veel gezien, veel gedaan, driving many miles 2918 exactly omgerekend totaal 4667 km, prijzen vergeleken en wow hier getankt voor prijzen van $ 1.99 - $ 2.19 (voor een gallon dan hè) een hele hoop gezien van wat we wilden zien maar helaas niet alles, dat is een utopie in de 2 ½ week die we hier zijn geweest, maar wat een mooie streek, zoveel anders dan the South West , niet vergelijkbaar, heel andere sfeer en aan history gesnoven, voor de een wat interessanter dan voor de ander, maar dat hou je toch, een mix gemaakt van wat we wilden doen, niks moeten, alles in overleg, maar daardoor ook dingen niet gezien of gedaan, een aantal dingetjes op mijn bucket-list laat ik gewoon staan voor een volgende keer. Zou ik wat andere beslissingen genomen hebben? ook dat, ik zou in ieder geval toch voor Tupelo, de Natchez Parkway en de staat Alabama hebben gekozen, maar dat is allemaal achteraf en zo werkt het met beslissingen he!, je weet altijd pas achteraf of je de juiste keuzes hebt gemaakt. Maar ik heb het weer reuze leuk gevonden en heb van de aanwezigheid van mijn 2 mannen genoten.

Note: Wat ons opviel is dat de rest areas langs de Highways zo super netjes onderhouden zijn en dat allemaal gratis alles met bloemengeurtjes omgeven, typisch the States, zoals al eerder in een blog aangegeven, het ruikt zelfs Amerikaans, de mensen ook in het diepe zuiden super vriendelijk en hulpvaardig zijn, (een enkeling een wat minder humeur heeft but who cares) iedereen die je welkom heet, al met al mijn liefde voor de United States of the US is zeker niet minder geworden, definitly coming back.
Op ons restaurantje met stip deze keer The Texas Roadhouse, man man wat hebben we daar een lekkere Dallas Filet op, gewoon verrukkelijk maar ook een nieuwe ster voor ons de Applebee's: een aanradertje. Super geluncht, we krijgen een volgende keer te weinig tijd om bij ieder restaurant te gaan eten waar wij of ik favo van ben.

En dan de laatste etappe: van Houston naar Düsseldorf, vraag me echt soms af hoe we het voor elkaar krijgen (zonder zelf in te checken want dat kan bij Delta niet van te voren we're not citizens of the US) om op de echt allerlaatste rij steeds te belanden, rij 46 CDE stoelen. En zitten we een keer aan het raam kijken we naar een motor, weet je dat je dan ook niet naar buiten kan kijken!?!? hahaha, hebben wij weer, dus geen foto's vanuit de lucht.
Volgende keer toch eens beter opletten als ze ons al voor beide vluchten inchecken. Want dat heeft ons dus al een keertje in de problemen gebracht. Laatste chai tea latte and 2 Caramel latte machiatos en dan de lucht in.

Na een lange zit en met het kijken naar een paar films landen we op Duitse bodem om 08.25 uur in de ochtend. Ik zal jullie de details van mijn giga oogontsteking in het vliegtuig en daarna besparen, maar was zeker geen pretje geloof me, daarbij ook al snel met de Duitse freundlichkeit kennis gemaakt, aber nicht! Problemen met starten van de auto na 2 weken stilstand en weinig hulp aangeboden, we zijn anders gewend.

Het wordt afkicken van de mega supermarkets waar je zo veel andere dingen ziet, de restaurantketens te pas en te onpas langs de snelweg en waar we ondertussen tal een heel lijstje van verzameld hebben waar we goed kunnen eten), de porties, de goedkope benzine, de grote bekers soda's, de gratuity regel, de extra tax, de vriendelijkheid van de Amerikanen, etc etc en ik vergeet vast een hoop meer. Excuse me for that. :-)

Een jetlag: hope not, biologisch klokje moet maar snel wennen aan de NL tijd, het hoort erbij voor sommigen als je de grote plas oversteekt en het weerhoudt me nog steeds niet om dat opnieuw te doen. Maybe next year again!?

Beste mensen, ik heb het weer ontzettend leuk gevonden dit in blogvorm te verwoorden en dank voor de leuke berichtjes, misschien haalt iemand er wat info uit dan is dat mooi meegenomen, altijd bereid om info mbt prijzen e.d. te verstrekken.
See you next time…. Ingrid

• 23 Juni 2017 - 20:19

Elly:

Welcome home, en succes met het weer wennen aan ons kikkerlandje.

• 23 Juni 2017 - 20:26

Mieke:

Hi Ingrid,
    Ik heb ontzettend van je verhalen genoten.
    Het las allemaal zo heerlijk weg.

Sterkte met je jetlag en je oog.

Xx
    Mieke

• 23 Juni 2017 - 21:56

Tamara:

Welkom thuis! Je blogs waren geweldig om te lezen! Geniet nog lekker na en hopelijk gaat het snel beter met je oog. Beterschap! En slaap lekker in je eigen bedje!

• 23 Juni 2017 - 22:14

Katrien:

Wat omschrijf je perfect het gevoel dat ik ook altijd heb als we weer thuis zijn!
    Wij vertrekken binnen 8 dagen, maar ik voel nu even met je mee alsof het al achter de rug is!
    Veel beterschap met je oog, hopelijk niks ergs.
    Nog veel naplezier met het sorteren en herbekijken van de foto's!

• 23 Juni 2017 - 23:20

Maureen:

Genoten van je verhalen.We moeten nog wel even flink aftellen maar heb door je verhalen nog meer zin in het zuiden en Texas gekregen.
    Sterkte met je jetlag!

• 25 Juni 2017 - 09:17

Jac En Jeanne :

Goeie reis terug. We hebben genoten van het verslag.
    In september zijn wij aan de beurt.