5 minutes make a huge Difference - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu 5 minutes make a huge Difference - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

5 minutes make a huge Difference

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 Juni 2017 | Verenigde Staten, Dallas

Daar gingen we dan madag avond 2e Pinksterdag na het eten richting Düsseldorf voor een overnachting in het Van der Valk Airporthotel in Düsseldorf, lkkr relaxt en geen stress op de ochtend als we moeten vliegen, incl. parkeren van de auto waren we niet eens zoveel duurder uit als alleen maar een parkingplace at the airport. Lkkr toch! Goed begin van de vakantie en avond afgesloten met een biertje op het terras. Nog heerlijk weer, wat in de ochtend was omgeslagen in guur, winderig en een beetje miezer.
Ontbijtje overgeslagen want we hebben tenslotte 3 uur de tijd op het vliegveld. Netjes met de shuttlebus afgezet wat maar een kleine 10 minuutjes duurde, geen mega rijen voor de incheckbalies dus ruim op tijd door naar tax free zone.
Daar lieten we ons een ontbijtje goed smaken, ik in de ochtend natuurlijk met een lekker bakkie koffie en de mannen waar ze gisteren mee geëindigd waren. Een biertje, ach het is tenslotte vakantie en een lange dag, lees vlucht voor de boeg.
Stapten echt bijna als laatsten in vanwege een toch urgente nodige wc stop op het allerlaatst, but finally, seated at 31th row.
In het midden welteverstaan, indeling van de plane 2-3-2, omdat het vliegtuig niet vol zat hebben we wat ruimte gecreëerd door wat te wisselen van stoelen.
We vlogen met Delta Airlines, prima verzorging, op tijd een natje en een droogje en ondanks vliegtuigeten best smaakvol, keuze uit pasta /kip met rijst/ en een steak salade. Alle 3 een andere optie en prima gegeten.
In de middag ook nog een wrap met als toetje een ijsje en genoeg pretzels en nootjes en drank. Goed geregeld Delta.
Al eerder vermeld dat we een vluchtwijziging hadden gehad he! Nou die heeft ons wel parten gespeeld, dat half uurtje later vertrekken kostte ons dus 5 uur extra tijd op Atlanta! 
How come: Rij 31 dus niet zo snel het vliegtuig uit, tel daarbij op een irritant treuzelend mens dat niet opzij ging omdat we een beetje haast hadden, (weet hoe druk het kan zijn bij customs – lees douane ) en jawel, daar stond dus al een behoorlijke rij, nu hoeft dat geen probleem te zijn hoor, zij het niet dat voor de non US citizens er van de minimaal 15 poortjes maar welgeteld één in gebruik was, DAT GA JE NIET MENEN, nooit zoveel op mijn horloge gekeken en de mannen niet minder. Zullen we wel, zullen we niet, geduldig wachten en wachten en gefrustreerd en gestrest raken omdat je ziet dat het helemaal fout gaat, ondertussen gaat er een 2e loket en een 3e loket open, maar jeeeeee wat een traagheid. Ik geef altijd zo op over de klantvriendelijkheid en hulpvaardigheid van de Amerikanen, nou hier op Atlanta hebben ze het wiel zeker niet uitgevonden. Wordt nog een beetje pissed als ik het hier nu zit te typen
Nou ja we zijn de enigen niet en ook niet die een connecting flight hebben, 16.27 zouden we vertrekken, om 16.00 uur nog steeds in de rij en boarden was al begonnen, snap je hem: uiteindelijk echt op 5 minuten, al rennend, (op het 1e vliegveld waar je aankomt moet je zelf ook nog koffers ophalen en doorsturen naar Dallas, met de train naar Gate F, 3 haltes verder) guess what: Gate closed….. stonden we dan met nog een paar mensen, serieus, BALEN met hoofdletters, nu weet ik uit ervaring dat doorboeken vaak geen probleem geeft dus naar de desk van Delta, daar konden we op “stand-by” tickets maar dan wel naar Dallas FW (International), Doen?? kunnen we iig om 18.00 uur weg en zien we wel hoe we op Dallas Love Field komen om de koffers en de auto op te halen. Opnieuw met de trein deze keer naar Gate D, daar tot boarding time zitten wachten maar onze namen werden niet afgeroepen, vlucht zat vol dus…..echt…… daar bleven we dus weer zitten, opnieuw naar de D –Desk, gebeld (kon blijkbaar ook en ging eens stuk sneller) nieuwe optie met een confirmed seat rechtstreeks naar Love Field, Yeahhh , Atlanta time 21.40 uur, ondanks de irritatie en de stress toch happy with our next flight, anders was het dus pas de volgende ochtend geworden…. Nu zag het er toch nog hoopvol uit en naar het juiste vliegveld en de koffers en de auto gen probleem (dachten we) dus geen gedoe hoe van het een naar het ander te komen en opnieuw met de trein nu naar gate D11.
Landen we op Dallas, waar onze koffers dus al 5 uur eerder waren aangekomen, en oohh nee hè, echt?! Dat ga je toch niet menen: 2 van de 3 staan nu nog op International, welke sukkel heeft hier weer zitten slapen. Beetje klaar met al het gedoe, daarom besloten rechtstreeks naar het hotel te rijden, waren al zo’n beetje 23 uur wakker…. Morgenvroeg na een goede nachtrust rijden we maar even langs het vliegveld, dat wordt dan maar keer een snelle douche met dezelfde kleren voor 2 van ons, oeps, maar nood breekt wetten, hihi Hebben niet eens meer gevraagd of ze ze niet na kunnen brengen want dat moet je maar gaan zitten wachten, maar wat een pech allemaal 2day.
Hopelijk hebben we nu de ergste ellende achter de rug, ik zeg altijd wel van de dingen die mis gaan op vakantie heb je altijd de leukste herinneringen, nou ik geloof dat ik deze dan toch maar in het andere rijtje plaats, deze geven we echt een NO LIKE
Oh ja, temp is goed hier, voelden we gisteren al gelijk toen we buiten stapten, teller gaf ook nog 30 graden, beetje klamme deken idee dus, want we gingen weg met regen in Dld, nu dus ook benieuwd voor vandaag en nu beetje last van een omgekeerde jetlag, ook voor de A-vrienden een bekend fenomeen, vroeg wakker ondanks de korte nacht, dus nu om 03.45 a.m. dit blog aan het vullen en wachten tot het licht wordt. Straks een lkkr ontbijtje en dan gaan we opstap first at the airport maar zeker richting 6th floor museum waar JFK is doodgeschoten, de Reunion Tower en wat boodschappen doen, altijd reuze leuk in die mega supermarkten en dan eind van de middag naar de Beaumont ranch. Lijkt me bijzonder, alleen jammer dat de ATV tour al gecanceld is voor de mannen door omstandigheden, morgen maar even kijken wat we daar voor in de plaats kunnen doen. Let you know.
Een heel “echt” alleen maar reisverslag deze keer van onze misère op de heenvlucht, had nooit gedacht dat really “a small 5 minutes makes a huge difference this time, but now we made it in Dallas and planning to make this a wonderful experience.
To everyone: Do have a nice day.

• 07 Juni 2017 - 12:55

Lisette:

Ik zeg; de airport troubles gauw vergeten en gruwelijk gaan Genieten want het kan nu alleen maar beter worden! Heel veel plezier en maak weer een berg fantastische herinneringen! x

• 07 Juni 2017 - 14:45

MIra:

Nou zeg, genoeg pech gehad nu. Nu alleen nog maar genieten. Ben wel jaloers....

• 07 Juni 2017 - 15:15

Tamara:

Hopelijk alle pech maar meteen achter de rug, en dan nu heerlijk gaan genieten!

• 07 Juni 2017 - 16:47

Els:

Balen zeg! Maar nu snel vergeten en genieten van jullie trip.

• 07 Juni 2017 - 16:47

Els:

Balen zeg! Maar nu snel vergeten en genieten van jullie trip.

• 07 Juni 2017 - 19:47

Elly:

Echte reisstress deze keer dus. Maar nu kan het echte genieten beginnen. Have fun!

• 07 Juni 2017 - 21:21

Helen:

KAK! maar ja jullie zijn er save and sound en nu op naar n mooie tijd samen. Ga genieten van de mooie en interessante dingen die er te zien zijn.....ik volg wel.x

• 08 Juni 2017 - 02:37

Luc:

Wat een verhaal Ingrid.... bij ons ging het ook bijna fout op Dallas. Ook bij Customs. Irritant traag. Eerst via de palen alles invoeren en alsnog in de rij. Waarom??? krijg je geen antwoord op. Uiteindelijk er door, dan helemaal naar het begin van het vliegveld met de metro om de koffers op te halen en dan opnieuw inchecken voor een binnenlandse vlucht. Terug met de metro naar de vertrekhal.... Rennen omdat bij ons ook de gate op punt stond om te sluiten. Wij gelukkig 4 minuten voor sluiting .... op tijd dus. Nat vh zweet.... gelukkig op tijd in Denver en op weg naar Alamo voor de auto. Op weg naar mt. Rushmore, Devils Tower, Yellowstone en Grand Teton. Gisteren bij de mormonen in Salt Lake city geweest en vandaag in het State Park Antelope. Nu op weg naar Arches National Park bij Moab. Goeie reis jullie. Ik blijf het volgen.
    Grtz Luc en Peggy