Regen wind en warm water in Myvatn - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Regen wind en warm water in Myvatn - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Regen wind en warm water in Myvatn

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 September 2016 | IJsland, Akureyri

Waking up this morning: raam stond open en een gierende wind en regen tegen de ramen, gatsie en dan weten dat i k , steeds berichtjes krijg hoe het heet het wel niet in NL is…
Maakt niet uit, hier op Ijsland zijn met 25-30 graden zou ik toch ook niks vinden, komt niet overeen met het idee IJsland, maar een bietje minder mag echt wel. Daarom vanochtend maar gestart met een lekker ontbijtje, scrumbled eggs en some coffee, staying positive en wat heerlijk om niet weer gelijk weg te hoeven, niet weer de koffers in de auto vandaag, beetje relaxt idee vandaag.
Plannen voor vandaag: richting Myvatn, voor de kenners: hier zijn natuurlijke heet waterbronnen 36-37 degrees en dat klinkt met dit weer toch ook wel erg lekker.

Oja, gisteren vaak genoeg met mijn neus tegen de ruiten van onze kamer, niks nada, nope, geen noorderlicht en vandaag zal ook wel niet met al die regen en wolken die er nog hangen, shame shame shame, of het nog gaat lukken, ik denk dat ik nog een keer terug moet naar IJsland.

--> Myvatn,
Wederom een stuk secundairy road (de 87 )als gisteren, mijn God voelt als een triplaat, hele stukken die zo verschrikkelijk vol gaten zitten en vol water staan dat je niet harder kan rijden van 40-50 ipv 70, dat valt tegen wat afstand betreft en auto ziet eruit als shit.
Shake it baby…. Uiteindelijk de lol er maar van in gezien en geroepen dat we aan het shaken en husselen waren, maar blij dat we na een kilometer of 20 wel weer op een normale weg zaten.

Kate spullen mee voor het Suppen, die moet en zal ergens het water op …. Afgesproken met haar sponsor, maar ik kan me leukere dingen verzinnen in de regen, ik heb gezegd dat ik wel wat foto’s maak en terug kruip in de auto. Uiteindelijk Kate op de paddle board, foto’s gemaakt en ik (was toch uiteindelijk met regenpak uit de auto gestapt een trail gelopen van zomaar 500 meter, tja langer was ie niet en daarna dus in de auto alsnog mijn boek gepakt.
Kate arrived about an hour later safe and sound at the car. Me happy, she happy..

Myvatn: in zicht….. De stoom van heet water zagen we al van ver, een groot hel blauw water met heel veel stoom, verboden te zwemmen, dat was dus duidelijk niet waar we moesten zijn. Aan de overkant vd weg was de ingang. Overigens stinken dat het daar deed, niet te harden.
4000 ISK, omgerekend plm 30 € voor de entree, niet goedkoop maar alles is duur, had ik al verteld hé? Ook al vertelt dat ik hier de euroshopper producten van onze Appie in de supermarkten tegen kom? En de Paprika’s en de tomaten, volgens de gast aan de kassa wordt er veel vanuit NL geïmporteerd.
Na een uurtje of wat lkkr in dat hele warme water te hebben liggen drijven/dobberen waren we er klaar mee, gerimpeld het water uit en terug via Husavik naar ons guesthouse in Dettifoss.
Op de terugweg in Husavik even navraag gedaan voor de whale watching voor morgen en een reservering kunnen maken, tomorrow @ 10.45 uur ALS die doorgaat, vandaag geen uitvaarten (dat staat er zo wel erg vreemd) maar het gaat dus om een boottocht vanwege de te ruwe zee. Te hoge golven. Morgen vroeg hoor ik of het doorgaat en anders maar gelijk door naar ons andere adres. Hoop het natuurlijk wel, al 2x eerder in San Diego een poging gewaagt, zal toch wel eens lukken om dat grootste zoogdier ter wereld somewhere te aanschouwen. Primatour tabletjes ook maar mee, kan me vorige keren nog erg goed voor de geest halen, hihi, groen en ziek van ellende…. alles voor the whale in real
Morgen ook naar ons nieuwe airbnb adres in Akureyri en vanavond onze koelkast plank leegmaken, maw wederom zelf koken, wel zo gezellig, wat om handen, hier in de weide omgeving niks te bekennen. Wie van rust houdt en eenzaamheid….. of verval ik in herhalingen, (geintje) het is hier echt prachtig,
Lieve mensen ,als ik internet heb, morgen weer een verhaaltje… xx

  • 11 September 2016 - 10:32

    Gerry:

    Hoi Ingrid en hoi Kate,

    Het is er vast erg prachtig op Ijsland, van dat natuurschoon valt je mond open, alleen dat weer staat me niet zo erg aan om eerlijk te zijn. Maar ja, het één kan nu eenmaal niet zonder het ander...
    Veel plezier verder.

  • 11 September 2016 - 10:40

    Elly:

    Prachtig verhaal. Ben jaloers. Zeker op de walvistocht. Dat lijkt me fantastisch. Ik hoop dat het lukt dit keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 91066

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: