Still Memorial weekend - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Still Memorial weekend - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Still Memorial weekend

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

31 Mei 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Haha, kreeg al diverse reacties of ik wel niet die dame was die een verdacht pakketje over het hekwerk bij het witte huis had gegooid?! Waren idd mijn stroopwafeltjes, en hoezo verdacht, gewoon lekker!!

Zonder gekheid, de beveiliging is inmens. Er loopt/fiets/rijdt/ en op paard veel politie

But what did I do y-day and 2day?

Alles nog steeds in het teken van memorial day, dat wordt hier wel erg uitgebreid gevierd, met volop ceremonies, op zondag de Rolling Thunder waar ik al over vertelde, soms lijkt het overdreven, maar ik geloof echt dat er wel 900.000 motorbikes voorbij zijn gekomen, er kwam werkelijk waar geen eind aan.
Maar in de ochtend, ben iedere ochtend errug vroeg wakker, zo rond de klok van 6 (moet niet gekker worden in de vakanties) dus ook op tijd op pad, eerste bezoek National Museum of American History.
Alle musea zijn gratis, je hebt vaak wel een kaartje nodig zoals dan ook voor het Holocaust maar die kun je online aanvragen of zorgen dat je er vroeg bent, de kaarten die niet opgehaald zijn worden vroeg in de ochtend opnieuw vergeven.

Musea bestaan hier bij donaties en prive giften. De gebouwen (o.a. de Smithsonian) zijn allemaal prachtig om te zien en de tenstoonstellingen die ik er van gezien heb (helaas maar 2 in totaal) zijn eveneens geweldig.

First: National Museum of American National history.
Gebouw is 3 verdiepingen hoog en in een van de zalen hangen de jurken van tijdens de inauguratie van de nieuw gekozen President. Plaatjes om te zien, latest the one of Michelle Obama. Zou bij de volgende gelegenheid het een jurk of een pak worden (best gentleman? ;-) )
Breed uitgemeten worden de diverse oorlogen, vanaf o.a. de Civil War naar die van the forgotten war, the cold war, the Gulf war , the Vietnam / Korea war etc.

Ook de uitleg van de Star-Spangled Banner, the American Flag, en t volkslied, eigenlijk teveel om op te noemen,
Daarna op mijn gemakkie, eens even gekeken waar ik moest zijn voor die Rolling Thunder Parade.
Afgelopen dagen toch wel erg veel gesjouwd en gewandeld maar ook veel gezien, op zijn tijd ergens een bakkie koffie met nog een muffin uit het hostel . Ff lkkr relaxed op een benkske gezeten en opnieuw in een brandende zon.
OMG. Again such an high temp and a high humidity. Getting curly hair, hihi
Maar, eerlijk is eerlijk een bijzondere aanblik, zoveel motoren, de een nog mooier dan de ander, ruim 1,5 uur staan kijken, stukjes gefilmd en gezwaaid en nog was er geen einde.
Special it was.

Om half 5 verzamelen bij de hostel, had me aangemeld voor een bezoek aan het Kennedycenter, daar werd een voorstelling gegeven, BUITEN, wel te verstaan, en laat het nu net gaan regenen. Jammer, in no time moest alles naar binnen. Dit in het kader van de verjaardag van John F Kennedy, die de 29e mei 99 jaar zou zijn geworden. In aanloop naar zijn 100e verjaardag wordt er een heel jaar aandacht aan besteed.

Moe maar voldaan terug met de groep naar het hostel voor een laatste afzakker en een burger bij ons op de hoek.

Vandaag de 30e, de echte Memorial Day:
Always the last monday of the month may.

Trying to get a ticket for het Holocaust Mem. Maybe it will work or maybe for tuesday. Ik was er al op tijd, 9 uur, dus dat was een makkie, hoop op een kaartje was groot, And yep, I got one.
10 o'clock I was in.
Een kleine 3 uur daar rond gelopen, te veel om te vertellen, gezien, beelden van onze Anne Frank, maar ook beelden die erg binnen kwamen en waar ik toch wel akelig van werd, en stil. Overigens was het bijna muiststil overal in het museum, iedereen zwaar onder de indruk.
Beetje aangeslagen na zoveel ellende en verschrikkingen van WWII, blij dat ik na een uurtje de Memorial Parade kon kijken, iets luchtigers in het vooruitzicht.
Via het museum terug gelopen naar het Lincoln museum, kon niet uitstaan dat ik de tegel met daarop de beroemde tekst van MLK niet kon vinden; " I have a dream" op 28 augustus 1963 ( lucky me: Found it)

Parade was mooi maar niet echt denderend, of het zal aan mij liggen, dus na verloo pvan tijd terug naar het Kennedycenter, daar had ik nog te weinig van gezien, maar achteraf gezien viel me dat tegen en had bovendien geen zin meer in nog een rondleiding van een uur.
Op mijn gemakkie terug naar het hostel met de Circulator, een bus met een ritprijs van 1$, handig hoor, nog net geen hop on hop of.

At the moment it is now 9.33 pm, zo meteen nog ff een aflevering House of Cards kijken bij netflix, weet nu een beetje waar het zich echt afspeelt dus alleen maar leuker en een heerlijke serie om te volgen.

Begin de metro steeds beter te snappen. Maar dankzij brand afgelopen zaterdag in een vd tunnelbuizen zijn er nog al wat verschuivingen en stap ik ook toch wel weer verkeerd in. Beiden aankomst en vertrek op het zelfde perron ja dat vraagt om hogere wiskunde.... Maar heb alle tijd vd wereld, so who cares? I don't.

2M leaving Washington by Amtrak to go to Chicago, in de ochtend wil ik nog even door Chinatown. Altijd leuk. Mssn zie ik daar het fruit ook wel liggen waar ik in NYC spijt van had dat ik t niet geprobeerd had. Nieuwe kans? ? Hope so.

I'll be back again while I'm in Windy City. Want ik Geloof nooit dat Ik goed bereik heb in de trein maar zeker benieuwd naar de ervaring met the Capital Limited. Een reis van maar liefst 17 uur.
Bye bye fooks. KIT

  • 31 Mei 2016 - 05:53

    Nel:

    Leuk hoor, jouw reisverslagen. Je hebt jouw roeping gemist. Suc6 met de treinreis, ben heel benieuwd. Up to the windy city Xxx

  • 31 Mei 2016 - 13:43

    Minoe:

    Wat een druk programma! Leuk om te lezen, kunnen we beetje meegenieten ;-). Heel veel plezier met de treinreis!!

  • 31 Mei 2016 - 19:58

    Matty:

    Wat heb je weer een hoop gezien en veel indrukken opgedaan, erg leuk om te lezen.
    En nu een goede treinreis gewenst!

  • 01 Juni 2016 - 20:54

    Marjolein :

    Times flyes when your'e have fun
    Vandaag ben je alweer een week on route!!!!
    Still in the train?

    Veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 91015

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: