Fabulous Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Fabulous Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Fabulous Vegas

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Laatste dagen van de vakantie alweer, time files when you're having fun.
And fun we have, hier in Vegas, vanaaf hier na inchecken bij de Stratosphere tower (ons hotel voor de 1e 2 nachten) en de gebruikelijke opfrisbeurt getogen naar de heartattack grill. Een restaurant waar je een burger kan bestellen van 10.000 cal !!!
Een quadripple bypassburger... (8 hamburgers) De serveersters lopen rond in een verpleegstersuniform , en de customer krijgt een operatiekleed aan. Leuk gedaan voor een keer, maar niet meer. Bovendien als je je burger niet op eet/op kan, wordt je uitgenodigd voor spanking, of te wel, billenkoek. Waar krijg je dat na een etentje, nou Thoom en Martijn kwamen aan de beurt, toch groter als gedacht, dus.... Wel gelachen , echt hilarisch. (Ps. ik had n single bypassburger ) en die was ook al way over the top.

Wat hebben we na Yucca valley nog gedaan en ondernomen?
Een ding is zeker, onze dag was het nog steeds bepaald niet. Lange dag voor de boeg, 6 uur minimaal naar de Grand Canyon. Via Amboy bij Roy's diner vol goede moed op weg, airco aan opnieuw een bloedhete dag,maar richting GC zou het minder worden, thunderstorms and rain voorspelt. Dat is een stuk van de historic route 66, dus leuke foto's kunnen maken. En er stond een benzinepomp, Martijn zijn idee om daar te tanken, maar nee nog zeker half vol, doen we bij de volgende pomp wel..... Nou tenenkrommend en met nog meer zweet want die volgende pomp kwam maar niet. Je moet altijd al een stadje in (Highway geeft geen benzinestations) blijkt t eerste volgende stadje Essex gewoon afgesloten. huh... En toen, waar is dan de volgende. Shit zeg, geen risico willen nemen en hoe erg we ook baalden terug naar Roy's. 39 Miles x 2 opnieuw om te tanken, er zat nog voor 15 Miles in de tank, dus spannend was t. Iedereen die hier eens heeft rondgereden moet dit herkennen. De benzinestations liggen soms op een 100 Miles van elkaar. Dus veel later als gepland aangekomen bij de Maswick Lodge in de Canyon , leuke stek en mooi gelegen midden in de natuur. Nog net 10 minuten van de sunset gezien. Hapke eten en op tijd naar bed om vroeg in de ochtend de bright angel trail te lopen.
De Canyon is ongeveer 12,5 Miles naar beneden en 1600 meter diep. Eerste resthouse op 1,3 Miles en 700 meter.
Verschrikkelijk mooi, adembenemend en overweldigend. Enorm genoten en naar beneden ging goed. Gelopen tot aan het resthouse, maar toen.... Terug naar boven. Mijn god dat heb ik geweten , op die ongeveer 2 km alleen maar klimmen wel 200 keer moeten rusten. :-). :-(. Conditie van 0,0 of het moet door mijn kortademigheid komen waar ik sinds kort last van heb maar ik heb het echt super zwaar gehad. Weer een once of a lifetime event. Dit nooit meer. Thoom is in 3 kwartier terug naar boven geklommen, petje af en Martijn op mijn verzoek bij mij gebleven en toch nog in een uur naar boven geklommen. Er staat 2-4 uur voor de tocht en wij hebben hebben hem in minder dan 2 gelopen, eigenlijk dus gekkenwerk geweest.
But I did iT, toch wel trots op mezelf, het ziet er zo eenvoudig uit en nu Was het nog niet eens zo'n erg warm weer, zo rond de 25 graden, wel onderweg ook nog hertjes en eekhoorntjes gezien. :-)
Dat was in de ochtend en na een welverdiende koffie, ofschoon die nog steeds niet smaakt door naar Page, nieuwe overnachtings stek om vandaar uit de Antylope Canyon te doen. Volgens Thoom en Martijn geweldig mooi geweest, maar door mijn 'klachten ' heb ik het niet aangedurfd door wat er in de folder stond geschreven. Jammer vond ik het wel, want Thomas zei dat ik dat best had kunnen doen, nu moet ik het alleen met door hen gemaakte foto's doen. (of nog een keertje terug, oeps)
Maar de ellende was ook vandaag nog niet voorbij. Richting Page toch gauw weer een 3,5 uurtjes rijden staan we op 20 Miles afstand voor een afgesloten toegangsweg naar Page. Godverdegodver. Tom Tom gaf 135 Miles terug in totaal, het moet niet gekker worden, je snapt dat we daar ongelooflijk van baalden en flink ff gevloekt hebben, nee hè nog 3 uur , .... Vol gas terug, (mag niet maar we waren er ff helemaal klaar mee) en bij een bordje linksaf op een half uur terug rijden en een benzinestation ff navraag gedaan, blijkt er een nieuwe weg te zijn, nog 3 kwartier naar Page, Yeahhhh, stuk korter maar nog lang genoeg. Zouden we er nu mee klaar zijn met al die wegtegenvallers?.
Overnacht in High desert Lodge. Plaatsje met volgens ons geen inwoners, staat alleen een "hotel" langs de snelweg, typisch gebouw met thema kamers, prijzen stukken voordeliger als in het dure Page, maar toch nog $100 voor een nacht, ik geloof de duurste van al en zeker niet de beste. En wat een lelijke eigenaresse, zelden zo'n lelijkerd gezien, jonger als ik, bijna kaalgeschoren kop en bijna geen tanden in d'r mond, maar eerlijk is eerlijk: erg aardig en behulpzaam. Voor het diner via tripadvisor uitgekomen bij Donkers steakhouse in Page, heerlijk gegeten en vandaar terug door een pikzwarte nacht en geen lantaarnpalen langs de weg naar ons bed.
Vanaf Page de volgende ochtend door naar Zion NP en wat was dat prachtig, hier de Emerald pool trail gelopen, wederom een hertje gezien en zo' n prachtige natuur, echt genieten en eind van de dag naar St. George voor een overnachting in het Ramada Inn, vlakbij een Starbucks en een Outback, smullen dus.
Zijn we eindelijk op de dag dat we naar Las Vegas aankomen. Rond de klok van 11 vertrokken, 3 dagen erg vroeg op eisen tol en voor een boottocht naar Lake Mead gereden. De jachthaven Calville Bay Marina had een super leuke powerboat voor ons klaar liggen en zijn we hiermee het meer op gevaren, zonder license, dat kan hier allemaal, je tekent wel een contract, maar verder is het oké. De mannen hebben genoten, achter de boot een tube gehangen dus om de beurt mee kunnen scheuren en heerlijk in het zonnetje op het meer in de boot. Heeft even geduurd voor ik er ook van kon genieten, maar uiteindelijk heb ik ook lekker gedobberd op de tube of in het water. Heerlijk was dat, maar nog steeds geen zeebenen en blij dat we terug naar de oever vaarden aan het eind van de middag. Daarna nog in vogelvlucht langs de Hoover dam en nu op bed om 2.38 uur a.m. Te bloggen.
Beste mensen het is genoeg geweest voor vandaag ik ga slapen. Just 3 more days to go, met oa outletshoppen, zwembad liggen ( 35-37 graden is voorspeld )en de strip bekijken op het programma, dus nog genoeg te doen en te zien, vanaaf Fremontstreet gedaan morgen de echte of wel de nieuwere strip.

• 23 September 2014 - 17:42

Elly:

Wauw Ingrid wat een avonturen beleven jullie zeg. Das echt genieten. En Thomas wat een stoere foto als bestuurder van de boot. Geniet er nog van!

• 23 September 2014 - 21:47

Gerry En Tini:

Hoi vakantiegangers,

Wat een avonturen hè, dat is het mooiste dat je niet weet wat je te wachten staat.
    De natuur is het allermooiste daar, kan zo onvoorspelbaar zijn, om de hoek is het weer anders.
    Nog veel plezier deze laatste dagen!
    Greetings and enjoy!

• 23 September 2014 - 23:59

Maria:

Hey ingrid, thomas en martijn,
    Nu net pas de reisverslagen gelezen.... Jullie beleven genoeg hè? Genieten voor nu en nagenieten voor straks als je weer thuis bent. Enjoy!!

• 24 September 2014 - 18:49

Tineke Kleine:

Hallo Ingrid en boys,

We hebben genoten van je leuke en spannende verhalen. Wat een avonturen weer, maar dat is jullie wel toevertrouwd. Geniet nog lekker van de resterende dagen en laat dat plezier niet vergallen door de gedachte aan de terugreis. We zijn benieuwd naar de foto's, die met de boot was echt geweldig! Nog heel veel plezier,

Liefs,

Albert en Tineke

• 25 September 2014 - 21:18

Marjolein:

Wat een prachtige verhalen en dit is waarschijnlijk nog maar een heel klein gedeelte van alle verhalen die jij mij straks gaat vertellen als je weer thuis bent,ik verheug me er op!!!

Geniet nog lekker even en dan weer een goede voorspoedige terugvlucht.

Dikke kus,
    Marjolein