Dag 2 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 September 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Ben er achter gekomen dat een gewone computer toch echt wel veel makkelijker typt cq wegschrijft dan een mobieltje of de I-pad. Internet op de kamer is zoals al schreef erg slecht, dus in de lobby van het hotel even achter de pc. (een verademing)
Gister avond zijn we gaan eten bij een van de 3 TGIF's een van onze favo restaurants (de Amerikagangers weten vast wat ik bedoel) waar ze heerlijke baby back ribs en n sirloin steak serveren. En niet te vergeten de mojito, tot op heden worden bij TGIF's (Thank God it's Friday) de lekkerste geserveerd. (mijn mening, tenslotte heb ik die daar leren drinken)
De omgekeerde wereld, de mannen waren hun ID vergeten, alleen het rijbewijs meegenomen en kregen dus geen alcohol, ja zo streng zijn ze hier nog steeds, zelfs een foto van hun ID op mijn telefoon mocht geen soelaas bieden, maar mocht de pret deze keer niet drukken, dat biertje dan maar achteraf op PB, Pacific Beach.
Zag trouwens vanochtend in de supermarkt "7 eleven" dat er om een ID gevraagd kan worden als ze vermoeden dat je jonger bent dan 40 jaar! En roken mag nergens ook bijna niet op straat, dus voor de boys niet altijd even handig. Stoppen alleen nog geen optie (helaas).
Maar vanochtend dan toch echt op pad voor een koelbox, geen overbodige luxe, water, fris en bier blijft zo heerlijk koel onderwijl onze uitstapjes. En eerlijk is eerlijk, een reuze leuke / handige ook nog eens, was van plan om die hier achter te laten na de reis, maar probeer hm als handbagage toch mee te nemen.
Vandaag weer een zonovergoten dag, warm dus, zo rond de 31-32 graden, maar toch het geplande bezoek gebracht aan de USS-Midway, een vliegdekschip dat in de haven van San Diego is gestationeerd en dienst doet als museum. Erg boeiend cq interessant om te zien hoe hierop 4500 personen gedurende zo'n vaart in oorlogstijd zich moesten " behelpen" van de kleine bedden tot en met de slaapkamer van de kapitein, waar de piloten de briefing krijgen voor het opstijgen, the laundry and ironing with the heat, the medical center, the mess for breakfast and dinner etc. Toch zeker een aantal uren mee zoet geweest en veel indrukken op gedaan. Thoom en Martijn nog gewezen op het beeld in Sea Port Village van het kissing couple, dat konden we mooi vanaf boven zien. Tevens een herinnering aan het einde van de WW2.
Zwetend en erg warm rond 4 pm uiteindelijk weer het water opgezocht, voor een koele duik in het water bij Mission Bay. Helaas geen zwembad bij het hotel, weet niet wat er mis is gegaan, is er vanaf januari niet meer, balen en zeker op gelet, dus thuis eens goed tjekken. Ach verplicht naar het strand is voor mij ook geen straf en bij Mission Bay konden we de auto opt strand kwijt.
Vanaaf proberen we een restaurantje wat ik van het forum heb geplukt. Moet erg goed zijn,, dus we zullen zien.
Dag lieve luitjes, tot gauw..

• 15 September 2014 - 15:56

Marleen:

Zooooo wat een verhalen elke dag ! Ik dacht dat jij zo'n druk schema had, maar wel leuk om het gezellig bij te houden ! En wat het roken betreft voor Thomas en Martijn....is een mooie gelegenheid om maar gelijk te stoppen ! Ik heb je ook nog een sms gestuurd vanmorgen met de mededeling dat de balkondeuren van jou en Martijn openstonden....haha....kan toch niet de bedoeling zijn geweest he !

Ik blijf jullie volgen.....

groetjes,
    Marleen xxx

• 15 September 2014 - 17:49

Marjolein:

Hee Ingrid en the boys,

Ik kan jouw reisverslag beter pas gaan lezen als ik eerst gegeten heb,want die baby back ribs en die sirloin steak en daarbij nog een overheerlijke mojito daarvan gaat het water bij mij uit mijn mond lopen!!!

Wat een prachtig weer hebben jullie zeg!
    En dat van dat vliegdek schip vindt ik ook reuze interessant dus zoek ik dat nog even op de I-pad op.
    Je ziet maar, jij gaat op vakantie en ik steek er ook nog iets van op.

Veel plezier nog!!
    Marjolein

• 18 September 2014 - 22:18

Gerry:

Hoi Ingrid, Thomas en Martijn,

Ik lees dat jullie het heel leuk hebben daar en heel veel zien,
    en super dat het zo'n lekker weer is.
    Veel plezier voor de komende dagen, ik volg jullie!

Groeten uit Loon

• 19 September 2014 - 05:17

Peet:

Heej vakantiegangers,

Als ik het verslag lees ( tijdens mijn nachtdienstje!! ) gaat het heel goed met jullie.
    'n zwembadje of peeceetje minder is toch niet zo heel erg.