San Francisco and going home :-) and :-( - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu San Francisco and going home :-) and :-( - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

San Francisco and going home :-) and :-(

Door: flyingtothewest

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

San Francisco, the Golden Gate City
I’m proudly to announce that I was so lucky that the sky was so bright & clear in San Francisco. Most of the time the city is covered with a lot of fog so you can’t see the golden gate bridge at all.
De weergoden zijn me gelukkig nog steeds goed gezind. Dus t eerst wat opt programma stond een bezoek aan de brug der bruggen. For the pictures of course, in the meanwhile climbing up the coit tower, 325 steps, geen conditie meer. Parking is very expensive in SF, I was already warned but found it out by my self. I was away for about ½ hour, that cost me 6$, omdat ik bij de verkeerde automaat stond (only creditcard and he refused) liep ik naar de andere ingang en moest ineens $9 aftikken. 2 minuten lopen kost hier dus 3$.
Ik heb gezien vorenstaande de auto dan ook maar gauw ingeleverd, SF is goed te doen by foot and public transfer if you step in the right one.
Kim is donderdag ingevlogen zodat we met z’n tweetjes de stad kunnen verkennen. Gezellig,
Fietsen gehuurd bij blazing saddles and direction ofcourse the golden gate (again), now by bike. Great doing this, biking along the Golden Gate Bridge, with very stormy weather, it hit me to the railing !! there was a windflight that caught me by surprise.
To Sausalito and back by ferry. Very good exercise we do in SF, climbing up to Lombard street, I found out that walking up the hill backwards goes much easier.
Vandaag de avondtour van Alcatraz op het programma. Nou dat was ook nog wat. Best op tijd vertrokken met de bus naar pier 33, maar kwam vast te zitten in a traffic jam, waarschijnlijk een ongeluk, politie/brandweer de hele mik mak maar ik stond vast, that really pissed me of. Dat gaat me toch echt niet gebeuren!! 3 maanden geleden kaartje besteld en dan zou ik er nog niet naar toe kunnen. Ik uit de bus, geprobeerd een taxi te vinden, ondertussen 1,5 mile gerend en gerend en gerend want ze zaten allemaal vol, en me er al op voorbereid dat ik het niet zou halen, balen zou dat geweest zijn, maar uiteindelijk toch nog 1 gevonden en was 5 minuten voor vertrek aan boord. Pfffffffffff….. ik was kapot (exhausted)
Maaaaaar het was de moeite waard, zeer in geïnteresseerd, o.a. Al Capone heeft hier ook jaren vastgezeten. Ondertussen meegekregen dat er een behoorlijke storm door SW California raast, met veel schade, geen last van, strakblauw hemeltje hier , maar idd zoals ik al schreef heeeeel veeeeel wind, dat zal hier in SF wel het staartje zijn geweest.
2morrow: just one day to go.
Heb nog niet echt plannen, bietje relaxen, mn spullekes reorganiseren in my suitcases and hand luggage and maybe going to the painted ladies in Alamo street.

Ondertussen is echt mn laatste dag op z’n endje; just did what I wrote, visited the painted ladies at Alamo Square, the City Hall and came walking from fisherman’s wharf to the Transamerica pyramid and of course did some shopping.
Reorganised even my suitcase , so I’m ready to take off.

Note:
Lieve mensen, dit was het dan, tis mooi geweest, ik sta op het punt om het vliegtuig te nemen naar Holland, up to my 2 boys die de tent toch maar draaiend hebben gehouden, my family en alle vrienden, kennissen, collega’s en iedereen die het maken van deze travellog voor mij zo bijzonder hebben gemaakt.
Ik heb het meer dan leuk gevonden om mijn reis door het zuidwesten van Amerika zo bij te houden maar mede door jullie lieve, leuke, gezellige, bezorgde, good-wish berichtjes etc is het een reisdagboek geworden that I will cherish forever. Thank you all so very very much , love you all . . . . big hugs and kisses
See you soon in real . . xxxxx

  • 04 December 2011 - 10:39

    Rianne Riff:

    zo te horen is het je heel goed af gegaan. Ben heel blij voor je dat je zo genoten hebt. Een ervaring om nooit meer te vergeten. Ik ben trots op je. Heb je toch maar even gedaan! Het was geweldig om je zo te kunnen volgen. Ik wens je een goede terugvlucht geniet ook van dit laatste stukje nog. Voor je het weet is alles weer normaal. See you! XXX Rianne

  • 04 December 2011 - 10:50

    Marleen:

    Super Ingrid, je verslagen.....we hebben er van genoten! Vanavond proberen we je nog even te bellen en nu ga ik aan mijn erwtensoep beginnen voor morgen.....we zullen er zijn als je met Thomas & Martijn aankomt!
    Alvast een goede terugvlucht en tot morgen....

    Liefs,
    Marleen

  • 04 December 2011 - 14:04

    Ineke V G:

    Hoi Ingrid,
    je reis zit er weer op, een om nooit meer te vergeten.
    Heb je belevenissen met plezier gevolgd.
    Goede reis terug, lekkere dikke trui in hand bagage?
    Spreek je gauw, kus Ineke.

  • 04 December 2011 - 19:25

    Mjose:

    Hey Ingrid
    Als je dit leest ben je denk ik alweer thuis. Je hebt een fantastische reis gehad, het straalt in ieder geval van je verslagen af. Deze ervaring neemt niemand je meer af. Geniet er hier nog lekker van na. Nu jij weer terug bent komt mijn volgende reis weer dichterbij :-) Groetjes en zie je snel
    MJ

  • 04 December 2011 - 21:41

    Gerard En Linda:

    Hoi,

    We hopen dat je ook een leuke reis hebt gehad in de VS.

    Wij zijn je namelijk tegen gekomen bij de bushalte in Las Vegas.
    Je vertelde toen dat je een weblog bijhield en dat je nog niet zo veel nederlanders bent tegengekomen.

    Toch is de wereld best wel klein.

  • 06 December 2011 - 15:34

    Hans En Elly:

    Hopelijk is de terugreis zonder beren verlopen en ben je weer veilig bij je mannen. See you soon!

  • 06 December 2011 - 19:03

    Rob:

    Golden Gate Girl,

    Wat een reis, wat een ervaring, weer wereldwijzer geworden, najaar 2011 een kerfje op je SF love heart . . . Super naar je zin gehad zo te lezen, hoe kan het ook anders met al die Italiaanse invloeden .... maar ben vooral ook blij dat je weer veilig met de beentjes op Hollands glorie staat . . . weg van Gary !

    Lieve ingrid, ik had nooit gedacht dat ik je zo zou missen in al die weken, ik hoop je vlug weer te zien . . . .

    Tot gauw Honeybee (wellicht morgen al :-))

    Liefs Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 91327

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: