Halloween 3 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Halloween 3 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Halloween 3

Door: flyingtothewest

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 November 2011 | Verenigde Staten, San Diego

Halloween 3(kon het niet laten Rob)

Ooh my Goshhh, hier kan het ook vreselijk regenen, afgelopen vrijdag pijpte het hier regenstelen (plagiaat, gestolen uitdrukking), wat een temperatuurverschil!!: van 33 graden naar 15 met lot of raindrops. Ze zijn er hier ook absoluut niet op ingesteld, het water loopt niet weg en de grond is keihard van de droogte, dus in no time stonden de straten hier blank. Overigens veel ongelukken op de snelwegen zag ik on the news. But als rasachte Hollandse I survived. Ben natuurlijk wel wat gewend wat regen betreft. In de avond hebben we een afscheidsetentje gehad voor Cindy. Opnieuw in het Amerikaanse restaurant Tony Roma’s. ze hadden een goeie aan ons, we waren met z’n 16-nen. Normaal gesproken betaal je bovenop de prijs een tax van 7,75%, en daarbovenop moet je zelf ook nog tippen, in ieder geval niet minder dan ongeveer hetzelfde bedrag aan tax is verplicht, staat nl voor de service die ze leveren. Maar soms en sommige restaurants zetten dat ook al op de rekening. Er stond voor die avond aan tip (gratuity) een bedrag van $ 88,00 op. Halleluja. . .

En zaterdag dan gelukkig weer stralend weer.
Sorry sorry, Haven’t been to Seaworld, there was a chance of plans, Teresa asked me to go with her and her friend Joanna to visit a soccer game and sightseeing along the shore, drinking some wine and relaxing. Heb ff getwijfeld maar vond dit ook wel leuk klinken, ergens vind ik wel dat je Seaworld gezien moet hebben maar I once have been visiting Seaworld in Florida. And for practising my English is talking much better than walking the whole day on my own.
Daarom een relaxt dagje , vanochtend sinds 2 weken weer op een fietske gezeten en hier wat vals plat gefietst. Voelde wel ff lekker.
Voor de zondag wordt er weer regen voorspeld, dus mijn dagje outlet shopping blijft zeker staan. Al opdracht van thuis gekregen om het een en ander te kopen en prijzen te vergelijken.
Outlet shoppen in San Ysidro, op kijkafstand van de Mexican border, toch een 1,5 uur onderweg geweest, maar me niet verveeld, heb ondertussen gezien dat hier toch ook veel daklozen in een tentje op straat leven, van die beruchte stacaravan parken heb ik ook gespot en ondertussen ook ff Nederlands gelezen op mn e-reader (ja, sorry niet aangedacht om Engelse boeken er op te laten zetten, shame on me)
Ik moet eigenlijk Engels oefenen, mn huiswerk bestaat voor deze week uit een presentatie geven over een bedrijf. Samen met een partner weliswaar, maar toch, ben al niet zo’n held in presentaties en denk ik al helemaal niet in het Engels. Wij hebben gekozen voor Coca Cola, hoe Amerikaans kan het zijn. Hope for the best.

Voor as di-dag staat er na de les een middagje Balboa park met museumbezoek met school op het programma, wo-dag pikt Teresa me na de les op om met haar en een goede vriend te gaan lunchen en do-dag ga ik na de lunch mn otootje halen. Zoals ik al schreef, ben het toch wel zat om zo veel tijd bij de bushaltes door te brengen, dus mn auto vervroegd gehuurd. Ben benieuwd wat ik meekrijg. Ik heb een gratis upgrade, via de site van het AA-forum geprint en nu maar hopen dat het wat is. (ook ik ga voor dat dubbeltje en die 1e rang)
En dan vrij-dag skip ik school. Dan vertrek ik in de ochtend voor een weekend LA. Zin in dat zullen jullie wel begrijpen. Heb een hostel (banana-bungalows) geboekt in West Hollywood. Klinkt toch erg leuk nietwaar? Ben benieuwd, uiteraard ook of het me in mn uppie allemaal gaat lukken. Ohja heb ook nog maar een tomtom besteld. Ik heb nu natuurlijk niemand die naast me de kaart kan lezen.
Wel luitjes I’ll be back after my LA trip.
Thnk you so much for all the adorable, lovely, funny, crazy messages you left me!








  • 07 November 2011 - 12:33

    Hanneke En Ad:

    Hoi Ingrid,
    Klinkt allemaal heel supergaaf hoor. ennuh die presentatie over een bedrijf dat kon niet herba life zijn?
    Nou dan ga je toch zeker wel voor de cola light en zero toch!
    En die strandwandeling daar is niet te vergelijken met die bij ons lijkt me. Prachtig. Veel plezier in LA ik ga nog even wat leren voor as woensdag groetjes, Han

  • 07 November 2011 - 18:35

    Hans En Elly:

    Kan me voorstellen dat je blij zult zijn als je je autootje hebt, dat bussen is toch niets voor jou!!!!
    Maar die wandelingen zo in het donker langs de snelweg moet je ook maar niet meer doen.
    Zo te horen heb je het goed naar je zin en die presentatie gaat jou echt wel lukken.
    Heel veel plezier in LA en we kijken al uit naar je nieuwe verslag.

  • 07 November 2011 - 19:06

    Brenda:

    Hee lieve Ingrid!

    Klinkt weer allemaal helemaal gezellig en leuk..
    Ik denk dat ik dat bij de zeven geitjes ook maar ga voorstellen, fooi alvast berekenen op de rekening haha
    En die presentatie komt vast wel goed, je kunt al heel goed engels zoals we allemaal kunnen lezen ;)

    Heel veel plezier het weekendje in LA, bij ons gaat het volgende week vriezen dus dan worden we helemaal jaloers!

    heel veel succes en plezier

    xxx

  • 07 November 2011 - 19:31

    Annemie Vd Sanden:

    Hoi Ingrid,

    Hartstikke leuk al die verhalen. Dat lukt je zeker wel die presentatie.

    Succes met de presentatie en een fijn weekend in LA.

    Groetjes,
    Berry en Annemie

  • 07 November 2011 - 20:22

    Maria:

    Hey Ingrid,
    Nou fijn dat je snel je auto krijgt want zoals je al aan de reacties merkt vindt niemand het fijn dat je zo in het donker langs de grote weg loopt ! Begrijp ik nu dat je alleen naar LA gaat ? Zou dit die trip worden waarbij die andere lady uit holland mee zou gaan ? is daar ook iets tussen gekomen ? .... nou ja ik hoor het nog wel als we misschien nog 'n x skypen. veel plezier en doe voorzichtig !! doeidoei

  • 07 November 2011 - 21:13

    Marjolein:

    Hoi lieve Ingrid
    Dat was weer een heerlijk reisverslag,ik heb er weer van genoten en ik reis iedere dag een beetje met je mee.
    Wat een leuke foto's,die vrouw op die laatste foto is dat misschien Teresa?
    En met wie sta jij daar te zoenen?(grapje)
    Geniet lekker het weekeinde in LA en let goed op je zelf liefs Marjolein

  • 08 November 2011 - 13:00

    Marleen:

    Hoi Ingrid,

    We hebben elkaar wel regelmatig aan de telefoon, of tenminste Leon, maar ik wil je toch even laten weten dat het er super uitziet, je verslagen en foto's ! Ik zag wel net op de weersvooruitzichten dat het bij jou de ene dag 28 gr is en de ander 18.....lekker wisselvallig!

    Ik wens je alvast heel veel plezier in komend weekend LA en rij voorzichtig !

    Liefs, Marleen xxx

  • 08 November 2011 - 18:29

    Kitty Jansen:

    Hoi Ingrid

    Het gaat je goed af lees ik.
    Nog geen leuke Amerikaan gevonden?
    Je engels flap je er ook goed tussen
    door.
    Geniet nog heel veel van je leuke tijd
    daar.
    By By
    Jos en Kitty


  • 08 November 2011 - 18:52

    Albert En Tineke:

    Hoi ingrid,
    Weer een prachtig verhaal, je kunt zo reisverslaggever worden. Maak je niet te druk om de presentatie dat gaat je gewoon goed af, lef heb je genoeg voor.
    Veel plezier in LA en we zijn weer benieuwd naar je volgende story.
    Groetjes ook van Bart en Bob.

  • 08 November 2011 - 19:25

    Rianne:

    Hey sexy babe,

    Het is wel echt iets voor jou niet, dat halloween!? Wel mee naar huis nemen da jurkske war, ge wit mar nooit op een very hot day bij de polizie.....

    Een druk programma deze week zie ik wel en die auto komt wel goed zo op de foto te zien.

    Het is iedere keer weer genieten om je reisverhalen te lezen, wat kun je leuk schrijven, so cute....ha..ha..

    Vandaag reageer ik voor het eerst op je verslag met een bepaalde reden.
    Your erwtensoup tasted very stady today, dat wordt pruttelen tomorrow.
    We enjoyed our meal today, still one to go, hmmmmm.....
    Nog meer goed nieuws vandaag, "HET" slaat aan! Yes, we zijn weer opgelucht :-)))

    Nou kanjer, tot gauw weer.
    Xx Rianne.

  • 08 November 2011 - 19:37

    Ingrid S:

    Hallo lieve Ingrid,
    Het is weer een heerlijk verslag om te lezen. Wel fijn om al een auto te hebben, dan hoef je niet langs de weg te wandelen (engerd). Wel leuk dat Teresa je overal mee naartoe neemt je doet zo aardig wat mensen kennis op. Het is alweer de 3e week leuke dingen voor de boeg, Voor dat je weet is het al weer voorbij. Die presentatie is een eitje voor jou, schudt je zo uit mouw. Heel veel succes! Veel plezier in LA geniet ervan! Maar ga je dan alleen? Ik hoor het wel, misschien nog een keer skypen.
    Liefs Ingrid

  • 08 November 2011 - 19:56

    Marij:

    Hoi Ingrid,

    Ik lees met plezier je verhalen! Zo te horen besteedt je je tijd erg goed! Spannend dat je dit weekend in je eentje naar LA gaat, maar ook dat gaat je lukken. Heel veel plezier en we lezen op je volgende blog wel hoe het was.

    Groetjes Marij

  • 09 November 2011 - 12:15

    Wil:

    Hoi hoi,
    Weer genoten van je verslag. Natuurlijk gaat die presentatie goed komen!! je hebt gelijk om nu al lekker van je auto te gaan genieten. Veel plezier in LA.

    groetjes Wil

  • 09 November 2011 - 15:56

    Astrid:

    Ik heb net je reisverslag gelezen, te gek hoor.

  • 09 November 2011 - 18:18

    Rianne.Riff:

    Hoi Ingrid, Wat een beleving. En echt super dat we hier in Nederland zo lekker mee kunnen genieten. Have fun in LA! Pas goed op je zelf.
    Liefs Rianne

  • 09 November 2011 - 19:51

    Philip:

    hoi ingrid,

    je kunt volgens mij zo bij de krant
    mooi reis verslag en er zijn er velen die je volgen daar in de states.
    geniet van L A en hou hem links .
    p.s. zitten nog steeds op de camping voor de 5 de week.
    groet philip.

  • 09 November 2011 - 23:05

    Eugénie:

    Oohww my Goshhh....wat ben je toch een stoer wijf ! Ik heb het allemaal gelezen nu. Geniet vooral van al wat je ziet en beleefd daar. Nog geen mooie amerikaan ontmoet? Thanxx voor je lieve mail. Het afscheid staat gepland op donderdag 15 dec. De beslissing brengt me rust en ruimte.
    Liefs en tot mails van Eugénie xxx

  • 11 November 2011 - 20:56

    Anja En Paul:

    Hee Ingrid,

    Had al eerder een reactie geplaatst maar vergeten mijn naam in te vullen. Toen ik terugkeek zag ik maar steeds mijn berichtje niet (tja blond he) maar blonds have more fun haha.
    Hierbij dus nieuwe poging.

    Zo te lezen gaat het je goed, en ben je al behoorlijk veramerikaanst haha. Je kunt je zo settelen mocht je the american dream ontmoeten.

    We wachten met smart je telefoontje uit Las Vegas af en onze koffers zijn al gepakt mocht je de jackpot winnen.

    Kijk onderweg wel goed uit he ook voor houten stenen (je weet wel) maar vooral , see much, learn much, but most of all ENJOY.( and win in Vegas)

    Greetings vanuit een kil en koud en klein Nederland.


  • 12 November 2011 - 22:16

    Leon & Marleen:

    Hoi Ingrid,

    En heb je Rodeo Drive nog kunnen vinden.....

    Groetjes van ons xxx

  • 13 November 2011 - 09:37

    Monique:

    Ha Ingrid,

    Door mijn vakantie heb ik niet eerder je reisverslagen kunnen lezen.
    Wat heb je al veel gedaan zeg!
    Enneh..... aan je foto's te zien geniet je er ook heel erg van.....

    groetjes
    Monique x

  • 13 November 2011 - 12:51

    Jeroen & Eva:

    Hi Ingrid!

    Zo te zien en te lezen vermaak je je uitstekend! Wij zijn benieuwd hoe je het dit weekend hebt gehad in LA. Maar ik heb zo'n vermoeden dat we dat morgen allemaal kunnen lezen.

    Zijn ook benieuwd naar je up-grade.. Het minimum is in de States toch al snel een SUV of grote Pick-up?
    Mocht je nog hulp nodig hebben bij je coca-cola presentatie kun je altijd je broer even bellen, die weet er alles van na zijn korte Atlanta avontuur!

    Enjoy the remaining weeks! Hope to hear from you again soon!

    Jeroen & Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 91310

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: